FAQ
Algemene vragen
Algemene voorwaarden
INLEIDING
Welkom bij Slaapcomfort-center. Slaapcomfort-center
Bosmans wil er zeker van zijn dat de relaties met zijn klanten zo vlot mogelijk
verlopen. Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en wij nemen uw
rechten heel ernstig. Het is van het grootste belang dat u zich bewust bent van
wat u van ons kan verwachten en dat wij weten wat wij op onze beurt van u
kunnen verwachten.
De algemene verkoopsvoorwaarden hieronder zullen u,
telkens u een bestelling plaatst via onze webshop, per mail of telefonisch
bij Slaapcomfort-center, duidelijk maken
wat uw wettelijke situatie is. Door het plaatsen van uw bestelling stemt u in
om de bepalingen en voorwaarden hieronder na te leven. Het staat u vrij om deze
verkoopsvoorwaarden ook uit te printen.
BESTELLING OP AFSTAND
Een bestelling op afstand maken is zeer eenvoudig.
U heeft enkele mogelijkheden:
Via de webshop
Bij het kiezen van uw product moet u op die pagina onderaan de “Bestel nu”-knop
aanklikken.
De overige eenvoudige stappen zijn via het
winkelmandje van deze site aangegeven.
Als nieuwe klant zal u daar ook nog uw eigen adresgegevens moeten noteren.
Na het overmaken van de bestelling zal u een
automatische bevestiging ontvangen per e-mail.
Per e-mail
Ook per e-mail kan u bestellingen overmaken: elke@slaapcomfort-center.be
Telefonisch
Ook telefonisch aanvaarden wij orders: +32 (0)15 24 90 28
Zoals gebruikelijk verzenden wij steeds onze bevestiging (per post of mail)
naar u.
Uiteraard bent u ook steeds welkom om een bezoek te brengen
aan onze showroom. Bosmans Slaapcomfort-center is gevestigd op de
Liersesteenweg 147 in Heist-op-den-Berg.
Gelieve bij contactname steeds het referentienummer
van het aangeboden product te vermelden.
WAARSCHUWING: Omdat Google en andere zoekmachines
gedurende een hele tijd succesvolle berichten kunnen bewaren, bestaat de kans
dat u bij een zoektocht via een van deze zoekmachine nog op een verouderde
pagina van Slaapcomfort-center terechtkomt. De kans bestaat dat de gegevens
(zowel inhoud als prijs) niet meer overeenkomen met de realiteit.
Slaapcomfort-center kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Om de
actuele publicaties te vinden surft u beter rechtstreeks naar de site van
Slaapcomfort-center.
ALGEMENE VOORWAARDEN
Definities
Art. 1:
Ondernemer: de BV BOSMANS SLAAPCOMFORT, Belgische
vennootschap, met maatschappelijke zetel te 2220 Heist-op-den-Berg,
Liersesteenweg 147 (KBO nummer 0400.827.259): e-commercewebsite die producten en/of diensten op afstand aan klanten
aanbiedt;
Consument: De klant, de
natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en
een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Overeenkomst op afstand: een
overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd
systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het
sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer
technieken voor communicatie op afstand;
Herroepingsrecht : de
mogelijkheid voor de consument om binnen de vastgestelde termijnbedenktijd af
te zien van de overeenkomst op afstand.
Identiteit
van de ondernemer
Art. 2:
BOSMANS SLAAPCOMFORT bv
Liersesteenweg 147
2220 Heist-op-den-Berg
BE 0400.827.259
Toepasselijkheid
Art. 3: Deze algemene
verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op al onze bestellingen en op alle tot
stand gekomen overeenkomsten op afstand met BV BOSMANS SLAAPCOMFORT.
Voordat de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
consument en de klant-ondernemer beschikbaar gesteld.
Het plaatsen van een
bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene
verkoopvoorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website.
Van het in deze algemene
verkoopsvoorwaarden bepaalde kan uitsluitend en alleen worden afgeweken indien
en voor zover zulks uitdrukkelijk, schriftelijk, is overeengekomen.
Aanbod
en bestelling
Art. 4: Alle artikelen die
door Slaapcomfort-center op de webshop aangeboden worden, zijn zo volledig
mogelijk en te goeder trouw beschreven.
De aanbiedingen en de prijzen
zijn geldig op de dag waarop ze op onze website aangeboden worden en voor de
periode vermeld in onze catalogi en folder. BV BOSMANS SLAAPCOMFORT kan niet aansprakelijk gesteld worden voor (druk)fouten die in de
aanbiedingen voorkomen, zowel wat de inhoud betreft als de prijzen van de
producten.
De aangegeven prijzen zijn inclusief BTW en exclusief
verzendingskosten. De verzendingskosten variëren naargelang het artikel en
kunnen geraadpleegd worden in de tabel in het helpmenu. De kosten verbonden aan
het materiaal dat nodig is voor de plaatsing (zoals verticaal transport e.d.)
zijn niet inbegrepen in de prijs.
Art. 5: De
overeenkomst tussen partijen komt tot stand wanneer BV BOSMANS SLAAPCOMFORT (i)
haar aanvaarding van de bestelling schriftelijk bevestigt, de bestelling
volledig en juist is én alle vorige bestellingen door de klant zijn betaald of
(ii) aan de bestelling uitvoering geeft behoudens correctie door BV BOSMANS
SLAAPCOMFORT binnen de 24 uur.
Art. 6: De klant heeft de keuze tussen de volgende
betaalwijze:
Betaling met uw kredietkaart.
Wij aanvaarden Visa/Eurocard,
Master Card en American Express. U kan de informatie m.b.t. uw kredietkaart
online invoeren. Uw kaart wordt pas gedebiteerd op het ogenblik van verzending
der goederen. Met uw kredietkaart betalen op de Slaapcomfort-center site is volledig
veilig.
Betaling met overschrijving.
De bestelling wordt verstuurd
van zodra het verschuldigde bedrag is overgeschreven op de rekening van BV
BOSMANS SLAAPCOMFORT. Het versturen van de goederen gebeurt ofwel via BPOST ofwel
met koerierdienst POSTNL.
Bij betaling per
overschrijving wordt het rekeningnummer en het te betalen bedrag meegedeeld in
de e-mail of brief ter bevestiging van de bestelling. Gelieve bij uw betaling
de gestructureerde mededeling te vermelden.
Bij niet-betaling van het
door u bestelde product, zult u na 7 dagen een herinneringsmail krijgen. Er
worden maximaal drie herinneringen verstuurd. Indien na de derde herinnering
geen betaling volgt, dan zal uw bestelling door BV BOSMANS SLAAPCOMFORT worden
geannuleerd.
Art. 7: Wanneer na bestelling en betaling blijkt dat
een artikel of promotieaanbod niet meer beschikbaar is, wordt de klant hiervan per
e-mail of telefonisch op de hoogte gesteld. De klant heeft in dat geval het recht
om zijn aankoop kosteloos te annuleren en terugbetaling te ontvangen, dan wel
om om te ruilen voor een ander product.
BV BOSMANS SLAAPCOMFORT kan in dit geval niet aansprakelijk gesteld
worden voor schade die zou voortkomen uit het niet meer beschikbaar zijn van
een product.
Annulatie en herroeping
Art. 8: Annulatiebeleid
Bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.
Wanneer een consument online bestelt, kan deze zijn bestelling
herroepen binnen de termijn van 14 dagen na de levering van het goed.
Dit herroepingsrecht geldt niet voor de
klant-ondernemer en goederen op maat of bestellingen die speciaal voor de klant besteld moeten worden
Art. 9: Herroepingsrecht bij online verkoop
Bij online bestellingen heeft de consument het recht de
goederen na ontvangst te keuren.
Hij is evenwel aansprakelijk voor de waardevermindering
van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder
gaat dan nodig was om de karakteristieken vast te stellen en de goede werking
ervan na te gaan. BV BOSMANS
SLAAPCOMFORT behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of
slechts een gedeelte van het bedrag terug te betalen als blijkt dat niet aan
bovenvermelde voorwaarden voldaan is.
Als de consument gebruik maakt van zijn
herroepingsrecht moeten de ontvangen goederen zo snel mogelijk en uiterlijk 14
dagen nadat de klant BV BOSMANS SLAAPCOMFORT schriftelijk (per e-mail of brief)
op de hoogte bracht van zijn beslissing om van de aankoop af te zien, worden
teruggestuurd. De verzendkosten en het risico van het terugsturen van een
product zijn ten laste van de consument.
Indien de producten beschadigd aankomen bij BV BOSMANS
SLAAPCOMFORT heeft de consument geen recht op omruiling, terugbetaling of
eender welke vorm van schadevergoeding.
De consument is maar gerechtigd op zijn terugbetaling
nadat BV BOSMANS SLAAPCOMFORT de goederen in goede staat heeft ontvangen.
Levering
en plaatsing
Art. 10: Leveringswijze en -termijn
De geschatte levertijden worden vermeld bij het product
op webshop en in de bevestigingsmail of -brief die u namens BV BISMANS
SLAAPCOMFORT ontvangt.
Opgegeven leveringstermijnen zijn steeds indicatief en
binden BV BOSMANS SLAAPCOMFORT niet. BV BOSMANS SLAAPCOMFORT verbindt zich
ertoe te leveren binnen een redelijke termijn maar is in geen geval
verantwoordelijk voor verlengingen van deze termijn door wijzigingen aan de
oorspronkelijke overeenkomst en/of meerwerken.
In geval van laattijdige levering kan de consument
klant maar aanspraak maken op een schadevergoeding ten vroegste 14 dagen na de
schriftelijke ingebrekestelling van BV BOSMANS SLAAPCOMFORT. Het voorgaande
geldt niet voor de klant-ondernemer.
Indien de levering op verzoek van de klant met meer dan
twee maanden wordt uitgesteld, is de klant voor de opslag van de aangekochte
goederen een stallingskost verschuldigd van € 10,00 per week.
Indien de geleverde goederen tijdens het transport
werden beschadigd of niet overeenstemmen met de artikelen die de klant had
besteld, moet hij dit zo snel mogelijk melden en de artikelen naar ons terug
sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst.
Art. 11: Plaatsing
Bestellingen op maat volgens opmetingen die zijn gedaan
door de klant gebeuren op het risico van de klant. Indien de plaatsing niet kan
gebeuren zoals initieel voorzien door toedoen van de klant, worden de werkuren
aan € 65,00 per uur en de bijkomende kosten gefactureerd bovenop de
verkoopprijs.
Aanvaarding
en klachten
Art. 12: Indien
de koper de goederen in ontvangst neemt, houdt dit de aanvaarding ervan in. Dit
houdt ook de aanvaarding in van kleurafwijkingen in hout of stoffering.
Verborgen gebreken dienen binnen de 48 uur na
ontdekking ervan aangetekend aan BV BOSMANS SLAAPCOMFORT te worden meegedeeld
met vermelding van een gedetailleerde beschrijving van het gebrek. De
aansprakelijkheid voor verborgen gebreken is in geen geval van toepassing,
indien de schade veroorzaakt is door een foutief gebruik of foutieve bewaring
of behandeling van het product.
Op elk goed geldt de wettelijke garantie
zoals bepaald in artikelen 1649 bis e.v. Oud Burgerlijk Wetboek en dit
gedurende een periode van 2 jaar na levering. Het kasticket (of factuur) dan
wel leveringsbon indien de levering op een latere datum plaatsvindt, gelden als
garantiebewijs en moet kunnen worden voorgelegd om aanspraak te kunnen maken op
de wettelijke garantieregeling. Verkopen aan niet-consumenten zijn uitgesloten
van deze wettelijke garantieregeling voor consumenten.
Art. 13: Het protest op facturen van BV BOSMANS
SLAAPCOMFORT moet voldoende gemotiveerd zijn en dient schriftelijk te gebeuren
uiterlijk 8 dagen na ontvangst van de betreffende factuur.
Aansprakelijkheid
Art. 14: Ingeval BV BOSMANS SLAAPCOMFORT aansprakelijk
wordt gehouden voor enigerlei schade, is de aansprakelijkheid beperkt tot
maximaal de factuurwaarde van de bestelling van de klant, althans tot dat
gedeelte van de bestelling waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
BV BOSMANS SLAAPCOMFORT is uitsluitend aansprakelijk
voor directe schade. De klant aanvaardt dat BV BOSMANS SLAAPCOMFORT in geen
geval aansprakelijk is voor indirecte schade, met inbegrip van doch niet
uitsluitend gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
Overmacht
Art. 15: Ingeval
van overmacht die de fabricage en/of
bevoorrading bij de leverancier en/of het transport stillegt of belemmert,
worden de verplichtingen van BV BOSMANS SLAAPCOMFORT opgeschort en is zij van
rechtswege bevrijd en niet gehouden tot nakoming van enige verbintenis jegens
de klant noch op enige andere wijze aansprakelijk.
Facturatie
en betalingsvoorwaarden
Art. 16: Voor goederen op maat wordt na de
totstandkoming van de overeenkomst een voorschot gevraagd van 15 %.
Art. 17: Alle facturen zijn betaalbaar binnen de 15
dagen na de factuurdatum.
Bij gebrek aan tijdige betaling door een
klant-ondernemer wordt het verschuldigde bedrag van rechtswege en zonder
ingebrekestelling vermeerderd met intresten aan 12 % per jaar en een
forfaitaire vergoeding ten belope van 10 % van het verschuldigde bedrag, met
een minimum van € 250,00, beide onverminderd het recht een hogere
schadevergoeding te vorderen indien het bewijs van grotere werkelijke schade
wordt geleverd.
Bij gebrek aan tijdige betaling door een consument
wordt een eerste herinnering verstuurd zonder bijkomende kost. Indien binnen de
14 dagen na deze herinnering nog steeds niet betaald wordt, wordt aan de
consument een verwijlintrest aangerekend aan de referentie-interestvoet
vermeerderd met acht percentpunten bedoeld in artikel 5, tweede lid van de wet
van 2 augustus 2022 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand bij
handelstransacties, alsook een schadebeding, berekend als volgt:
Verschuldigd saldo lager dan of gelijk aan € 150,00: € 20,00
Verschuldigd saldo tussen € 150,01 en € 500,00: € 30,00 vermeerderd met 10% van het
verschuldigde saldo op de schijf tussen € 150,01 en € 500,00
Verschuldigde saldo hoger dan € 500,00: € 65,00 vermeerderd met 5%
van het verschuldigde saldo op de schijf boven € 500, met een maximum van €
2.000,00
In geval van vertraging van betaling door de koper, is
BV BOSMANS SLAAPCOMFORT gerechtigd de verdere uitvoering van de overeenkomst op
te schorten ten opzichte van de nog uit te voeren leveringen, zonder dat haar
aansprakelijkheid in het gedrang komt.
Eigendomsvoorbehoud
Art. 18: De goederen die door BV BOSMANS SLAAPCOMFORT
zijn geleverd, blijven eigendom van BV BOSMANS SLAAPCOMFORT tot volledige
betaling van het verschuldigde bedrag (hoofdsom, interesten en kosten) door de
koper. Het is de koper verboden de geleverde materialen hetzij te verkopen,
hetzij in pand te geven, hetzij te verwerken, hetzij over te dragen aan derden,
zolang de volledige prijs niet is betaald.
Bij niet-betaling van de factuur op de vervaldag is BV
BOSMANS SLAAPCOMFORT gerechtigd de goederen terug te halen bij de koper. De aan
deze terugname verbonden kosten zullen de koper in rekening worden gebracht.
De eigendom van de goederen en materialen worden aan de
klant overgedragen nadat de prijs integraal is betaald.
Risico-overdracht
Art. 19: Het risico wegens verlies of beschadiging gaat
over op de klant vanaf het moment van bezorging van de artikelen op het door de
klant opgegeven adres.
Betwistingen
Art. 20: Alle geschillen die tussen de partijen mochten
ontstaan, zijn onderworpen aan het Belgisch
recht en worden aan het oordeel van de rechtsmachten van het arrondissement
Mechelen onderworpen.
Nietigheid
Art. 21: De eventuele nietigheid van één of meerdere
bedingen uit deze voorwaarden, doet geen afbreuk aan de geldigheid en toepasselijkheid
van alle andere bedingen.
Openingsuren & contact
Bosmans slaapcomfort
Liersesteenweg 147
2220 Heist op den Berg
015 24 90 28
Contact voor verkoop & naservice
Openingsuren
Maandag : 10.00 - 12.00 & 13.00 -18.00
Dinsdag : 10.00 - 12 & 13.00 - 18.00
Woensdag : 10.00 - 12.00 & 13.00 - 18.00
Donderdag : 10.00 - 12.00 & 13.00 - 18.00
Vrijdag : 10.00 - 12.00 & 13.00 - 18.00
Zaterdag : doorlopend van 10.00 - 17.00
Zondag & feestdagen : gesloten
Privacy policy
PRIVACYBELEID
Geüpdatet op 17/8/2024
PRIVACYVERKLARING
Definities
In deze privacyverklaring wordt verstaan onder:
BOSMANS SLAAPCOMFORT: BV BOSMANS SLAAPCOMFORT, Belgische vennootschap, met
maatschappelijke zetel te 2220 Heist-op-den-Berg, Liersesteenweg 147 (KBO
nummer 0400.827.259).
Website: de website van BOSMANS SLAAPCOMFORT, www.slaapcomfort-center.be en afgeleiden ontwikkeld en uitgebaat door BOSMANS
SLAAPCOMFORT;
Persoonsgegevens: Iedere informatie betreffende een geïdentificeerde of
identificeerbare natuurlijke persoon;
Verwerking: elke bewerking of ieder geheel van bewerkingen, al dan niet
uitgevoerd met behulp van geautomatiseerde processen, en toegepast op
persoonsgegevens van natuurlijke personen, zoals het inzamelen, vastleggen,
ordenen, bewaren, bijwerken, opslaan, wijzigen, wissen, consulteren, meedelen
en gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiden of op
enigerlei andere wijze ter beschikking stellen, samenbrengen, met elkaar in
verband brengen, afschermen of vernietigen.
Verwerking persoonsgegevens
Deze Privacyverklaring is van toepassing op alle verwerkingen die
plaatsvinden d.m.v. en ten gevolge van het gebruik van de website door de
bezoeker en op alle verwerkingen die plaatsvinden in het kader van het verlenen
van diensten en het uitvoeren van een overeenkomst tussen de Klant en BOSMANS
SLAAPCOMFORT zoals beschreven in de algemene voorwaarden.
BOSMANS SLAAPCOMFORT hecht het nodige belang aan het respecteren en het
beschermen van uw privacy en aan de vertrouwelijkheid en veiligheid van uw
Persoonsgegevens.
Op de verwerking van Uw Persoonsgegevens is de Verordening (EU) 2016/679
(hierna ‘de GDPR’) en de Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van
natuurlijke personen met betrekking tot de verwerken van persoonsgegevens
(hierna ‘de Wet van 30 juli 2018’) van toepassing.
In het kader van de verwerkingen die gebeuren d.m.v. en ten gevolge van het
gebruik van de website treedt BOSMANS SLAAPCOMFORT op als verantwoordelijke
voor de verwerking.
Welke persoonsgegevens worden verzameld?
BOSMANS SLAAPCOMFORT verbindt zich ertoe enkel de gegevens te verwerken die
ter zake dienend zijn en noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor zij
werden verzameld.
Gebruik van de website
BOSMANS SLAAPCOMFORT kan via de Website de volgende Persoonsgegevens
verwerken, inclusief, zonder beperking, via het contactformulier en cookies:
Informatie over uw computer of mobiel apparaat, uw bezoeken en uw gebruik
van de Website, inclusief uw IP-adres, besturingssysteem, browser type en
geografische locatie;
Contactinformatie die u ons verstrekt d.m.v. het invullen van het
contactformulier: voornaam, (bedrijfs)naam, e-mailadres en telefoonnummer;
Eventuele andere informatie die u zelf beslist over te maken via e-mail of
via het contactformulier.
Verlenen van
diensten
BOSMANS SLAAPCOMFORT kan ook in het kader van het verlenen
van diensten en het uitvoeren van een overeenkomst met de Klant Persoonsgegevens
verwerken. BOSMANS SLAAPCOMFORT is een expert in ergonomische slaapoplossingen
en persoonlijk slaapadvies. Het totaaloverzicht van producten en diensten die BOSMANS
SLAAPCOMFORT levert kan u vinden op www.slaapcomfort-center.be.
Voor het
verwerken van de contactgegevens van de Klant treedt BOSMANS SLAAPCOMFORT op als verwerkingsverantwoordelijke.
De
Persoonsgegevens die BOSMANS SLAAPCOMFORT verwerkt van
de Klant betreffen:
Identificatiegegevens:
naam, voornaam, leeftijd en geslacht
Contactinformatie:
adres, e-mailadres en telefoonnummer
Gegevens
gerelateerd aan aankoopgedrag, zoals bijvoorbeeld aankoopgeschiedenis en
aankooplocatie
Facturatiegegevens
Gegevens
gerelateerd aan bezoekersgedrag, zoals bijvoorbeeld views en clicks van
websitebezoekers
Gegevens
meegedeeld aan de Klant in het kader van
klantencommunicaties, zoals e-mails, sociale mediaberichten, chats en
contactformulieren
Sociale media
informatie: gebruikersnamen en profielfoto’s van volgers
Apparaat- en
browserinformatie: type apparaat, type browser, IP adres en besturingssysteem.
Voor welke
doeleinden worden de Persoonsgegevens gebruikt?
Wij gebruiken uw
persoonsgegevens voor de doeleinden die hieronder zijn opgesomd. Wij hebben
hieronder
ook de rechtsgrond van elke
verwerking aangegeven. Wij kunnen u bijkomende informatie omtrent de
verwerkingsdoeleinden bezorgen
bij het verzamelen van uw persoonsgegevens.
Beheer van de contractuele
relatie
Wij verwerken uw
persoonsgegevens om een contract met u te kunnen aangaan en vervolgens uw
contract met
ons uit te voeren. Dit omvat,
maar is niet beperkt tot, het verwerken van uw bestelling, het maken van
afspraken voor levering of plaatsing, het opmaken en versturen van facturen, en
indien nodig herinneringen, en elke communicatie met u omtrent het contract. De
juridische grond van de hiervoor genoemde verwerkingen is het aangaan of uitvoeren
van uw contract met ons, dan wel ons gerechtvaardigd belang.
Behandeling van
(klant)verzoeken
Wanneer u een verzoek doet en
uw contactgegevens met ons deelt voor dit doel, dan gebruiken wij uw gegevens
om uw verzoek te beantwoorden.
Dit omvat ook gegevensverzameling via online contact, bijvoorbeeld via het
contactformulier of via
Facebook. Met betrekking tot bestaande klanten en precontractuele maatregelen
genomen op verzoek van potentiële klanten is de juridische grond voor
verwerking de voorbereiding of uitvoering van uw contract. Voor overige vragen
van niet-klanten, hebben wij een gerechtvaardigd belang om u van antwoorden te voorzien.
Marketingcommunicatie omtrent
producten/diensten van BOSMAN SLAAPCOMFORT (of producten/diensten van verbonden
vennootschappen)
Wij gebruiken uw
persoonsgegevens voor het verzenden van promotie en marketingcommunicatie. Wij
kunnen uw persoonsgegevens gebruiken voor dit doel op basis van ons
gerechtvaardigd belang. Het commerciële belang van BOSMANS SLAAPCOMFORT bestaat
uit het aanbieden en het verbeteren van onze producten en diensten.
Wanneer echter uw toestemming
is vereist, zullen wij uw persoonsgegevens niet verwerken voor deze doeleinden alvorens
u toestemming hebt gegeven.
U kan zich ten allen tijde
afmelden van promotionele en marketingcommunicatie door ons te contacteren via
onderstaande contactgegevens.
Website:
analyse/optimalisatie/beheer
Op onze website maken wij
gebruik van cookies en aanverwante technologieën voor functionele, analytische
en
advertentiedoeleinden.
Wettelijke of reglementaire
verplichtingen
In bepaalde gevallen zijn wij
verplicht uw persoonsgegevens te verwerken op basis van een verplichting uit
hoofde
van de wet- of regelgeving,
inclusief rapportageverplichtingen, boekhouding, omgang met officiële klachten
en het verlenen van medewerking aan bevoegde overheidsinstanties,
toezichthouders, belastingdiensten, gerechtelijke overheden en de politie.
Vrijwaring van rechten van BOSMANS
SLAAPCOMFORT en van derden
BOSMANS SLAAPCOMFORT heeft een
gerechtvaardigd belang om persoonsgegevens te verwerken ter bescherming van de
rechten, eigendom en veiligheid van BOSMANS SLAAPCOMFORT, haar klanten of
derden (met inbegrip van preventie, detectie, onderzoek van fraude of mogelijke
misdrijven, beveiliging van gebouwen en voorzieningen, het beheer van
betwistingen, geschillen of juridische procedures (in de mate dat dit niet
reeds vervat is in klantenbeheer noodzakelijk ter de uitvoering van de
overeenkomst of een wettelijke verplichting)).
Ondersteunende diensten
Het komt uitzonderlijk voor
dat voor informatica en ondersteunende diensten persoonsgegevens verwerkt
worden. Wij verwerken deze persoonsgegevens om de (informatie)veiligheid en de
goede werking van onze organisatie te verzekeren. Dit op basis van ons
gerechtvaardigd belang daartoe.
Giften en public relations
BOSMANS SLAAPCOMFORT verwerkt
de persoonsgegevens van betrokkenen voor haar administratie van giften en van
relevante contactpersonen uit de sector, voor public relationsdoeleinden. Dit
op basis van wettelijke verplichtingen in het kader van betalingen en op basis
van ons gerechtvaardigd belang tot het creëren van goodwill.
Prospectie van mogelijke
handelspartners
We verwerken persoonsgegevens
in het kader van prospectie van mogelijke handelspartners. Dit op basis van het
gerechtvaardigd belang van BOSMANS
SLAAPCOMFORT om te ondernemen.
Doorgifte
Persoonsgegevens
Persoonsgegevens
worden alleen door BOSMANS SLAAPCOMFORT verwerkt voor
intern gebruik voor de hierboven beschreven doeleinden. Wij verhuren of
verkopen uw Persoonsgegevens niet aan derden voor gebruik voor eigen
doeleinden.
Binnen BOSMANS SLAAPCOMFORT worden de
Persoonsgegevens enkel beschikbaar gesteld aan haar personeel en leveranciers indien
dit nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst met de Klant, dan wel om
aan een wettelijke verplichting te voldoen. BOSMANS SLAAPCOMFORT heeft alle mogelijke juridische en
technische voorzorgen genomen om ongeoorloofde toegang en gebruik te vermijden.
BOSMANS SLAAPCOMFORT kan gebruik maken van verwerkers om
de Persoonsgegevens te verwerken. Verwerkers zijn natuurlijke of
rechtspersonen, overheden, agentschappen of andere organen die namens BOSMANS SLAAPCOMFORT Persoonsgegevens
verwerken.
BOSMANS SLAAPCOMFORT kan de Persoonsgegevens doorgeven aan
de volgende ontvangers:
Verwerkers
die voorzien in statistisch onderzoek en analyses;
Verwerkers
die voorzien in hosting van de Website en aanverwante databases;
Verwerkers
die voorzien in het aanbieden van slaapoplossingen en slaapadvies;
Verwerkers en
verwerkingsverantwoordelijken die voor BOSMANS
SLAAPCOMFORT optreden als onderaannemer bij het uitvoeren van
de Diensten.
Duur van de
bewaring van de gegevens
De
Persoonsgegevens worden door BOSMANS
SLAAPCOMFORT bewaard voor volgende termijnen:
Gegevens die
voortkomen uit het bezoek van de website: 3 jaar;
Gegevens
verstrekt via het contactformulier: 5 jaar;
Gegevens van
de Klant: niet langer dan noodzakelijk om hogervermeld doel te bereiken.
Gegevens die noodzakelijk kunnen zijn voor een adequate naservice, dan wel voor
toekomstige verkoop of dienstverlening, worden in de mate van het mogelijke
geanonimiseerd bewaard zodat deze niet langer dan noodzakelijk traceerbaar zijn
naar identificeerbare personen.
Cookies
Sommige
functies van deze website zijn bedoeld om u een betere online-ervaring op onze
website te verschaffen en werken alleen indien cookies worden gebruikt. Wij
gebruiken ook cookies om informatie over uw onlinevoorkeuren te verzamelen.
Cookies zijn tekstbestanden die kleine stukjes informatie bevatten. Webservers
sturen deze naar een webbrowser, waardoor de server de browser op iedere pagina
op unieke wijze kan identificeren. Deze cookies worden opgeslagen op uw
computer, tablet of telefoon wanneer u een website bezoekt.
Cookies
kunnen persoonsidentificerende gegevens bevatten. Dankzij cookies beschikken we
over informatie over het gebruik van websites. Deze informatie kan namens ons
door derden worden geanalyseerd.
Op onze
website gebruiken wij de volgende categorieën cookies:
Strikt
noodzakelijke cookies
Deze cookies
zijn van essentieel belang om op de website te navigeren en gebruik te maken
van de geboden functies. Zonder die cookies kunnen gevraagde diensten niet
worden geleverd.
Prestatiecookies
Deze cookies
verzamelen anonieme informatie over de manier waarop mensen onze website
gebruiken. We maken gebruik van diensten van derden, zoals bijv. Google
Analytics-cookies, om te achterhalen hoe klanten op onze website terechtkomen,
hoe ze surfen op of gebruikmaken van onze website (zoals het aantal bezoeken,
de gemiddelde bezoekduur, de bekeken pagina’s,…). Wij gebruiken deze
informatie om het gebruik van de website te meten en om de inhoud en de waarde
van onze website te verbeteren. De gegevens die deze cookies opslaan, bevatten
geen persoonlijke informatie op basis waarvan uw identiteit kan worden
vastgesteld.
Functionele
cookies
Deze cookies
onthouden keuzes die u maakt, zoals het land van waaruit u de website bezoekt,
taalkeuze en zoekparameters. Die informatie kan vervolgens worden gebruikt om u
een ervaring te bieden die beter aansluit op uw keuzes en om een bezoek
gerichter en aangenamer te laten verlopen. De informatie die deze cookies
verzamelen, kan worden geanonimiseerd. Deze cookies kunnen uw surfactiviteit op
andere websites niet volgen.
Targeting
cookies en advertentiecookies
Deze cookies
verzamelen informatie over uw surfgewoonten om advertenties beter te laten
aansluiten op uw voorkeuren. Ze worden ook gebruikt om het aantal keer dat u
een bepaalde advertentie ziet te beperken en om de doeltreffendheid van een
reclamecampagne te meten. Deze cookies worden doorgaans geplaatst door
netwerken van derde adverteerders. Ze onthouden de websites die u bezoekt en
die informatie wordt gedeeld met andere partijen zoals adverteerders. Zo
doen we een beroep op externe bedrijven om u gerichtere advertenties te laten
zien wanneer u andere websites bezoekt.
Social media
cookies
Deze cookies
maken het mogelijk om wat u op de website hebt gedaan te delen op sociale media
zoals Facebook en Twitter. Over deze cookies hebben wij geen controle.
Raadpleeg het respectieve privacybeleid voor informatie over de werking van de
betrokken cookies.
Verwijdering
van cookies en meer informatie over cookies
Sommige
cookies worden verwijderd wanneer u uw browser sluit (sessiecookies). Andere
cookies blijven op uw toestel staan tot ze verstrijken of tot u ze verwijdert
uit de cache (permanente cookies of tracking code) en zorgen ervoor dat wij
elementen over u onthouden wanneer u onze website opnieuw bezoekt.
Als u cookies
wilt verwijderen die al op uw computer staan, raadpleeg dan de hulp- en
ondersteuningsfunctie van uw internetbrowser waar u instructies vindt om het
bestand of de folder te vinden waar cookies worden opgeslagen. Bij de meeste
browsers reikt de hulpfunctie in de werkbalk ook informatie aan over hoe u kunt
voorkomen dat uw browser nieuwe cookies aanvaardt, wat u moet doen opdat uw
browser u meldt wanneer u een nieuwe cookie ontvangt of hoe u cookies volledig
kunt uitschakelen. Hou er rekening mee dat als u ervoor kiest om cookies uit te
schakelen sommige gepersonaliseerde diensten mogelijk niet meer beschikbaar
zijn.
Door onze
cookies te verwijderen of toekomstige cookies uit te schakelen is het mogelijk
dat bepaalde delen of functies van onze website niet toegankelijk zijn.
Webbakens
Sommige van
onze webpagina's kunnen elektronische afbeeldingen bevatten die
"webbakens" worden genoemd (ook bekend onder de naam "clear
gifs"), waardoor we de gebruikers kunnen tellen die de betrokken pagina's
hebben bezocht. Webbakens verzamelen slechts beperkte informatie waaronder een
cookienummer, de datum en het tijdstip waarop de pagina wordt weergegeven en
een beschrijving van de pagina waarop het webbaken is geplaatst. Ook externe
adverteerders kunnen dergelijke webbakens plaatsen. Deze bakens bevatten geen
identificeerbare persoonsgegevens en worden alleen gebruikt om de
doeltreffendheid van een specifieke campagne te volgen.
Uw rechten
Garantie van
een rechtmatige en veilige verwerking van de persoonsgegevens
BOSMANS SLAAPCOMFORT verwerkt uw persoonsgegevens steeds
eerlijk en rechtmatig. Dit houdt volgende garanties in:
Persoonsgegevens
worden enkel conform de omschreven en gerechtvaardigde doeleinden van deze
Privacyverklaring verwerkt.
Persoonsgegevens
worden enkel verwerkt voor zover dit toereikend, ter zake dienend en niet
overmatig is.
Persoonsgegevens
worden maar bewaard zolang dit noodzakelijk is voor het verwezenlijken van de omschreven
en gerechtvaardigde doeleinden in deze Privacyverklaring.
De nodige
technische en beveiligingsmaatregelen werden genomen om de risico’s op
onrechtmatige toegang tot of verwerking van de persoonsgegevens tot een minimum
te reduceren. Bij inbraak in haar informaticasystemen zal BOSMANS SLAAPCOMFORT onmiddellijk alle mogelijke
maatregelen nemen om de schade tot een minimum te beperken.
Recht op
inzage/rectificatie/wissen van uw Persoonsgegevens
Bij bewijs
van uw identiteit als gebruiker, beschikt u over een recht om van BOSMANS SLAAPCOMFORT uitsluitsel
te krijgen over het al dan niet verwerken van uw persoonsgegevens. Wanneer BOSMANS SLAAPCOMFORT uw gegevens verwerkt, heeft u
bovendien het recht om inzage te verkrijgen in de verzamelde persoonsgegevens.
Indien u wenst uw recht op inzage te gebruiken, zal BOSMANS SLAAPCOMFORT hieraan gevolg geven binnen één 1
maand na het ontvangen van de aanvraag. De aanvraag gebeurt via aangetekende
zending of via het versturen van een e-mail naar info@slaapcomfort-center.be.
Onnauwkeurige
of onvolledige persoonsgegevens kunnen steeds worden verbeterd. Het is aan de
gebruiker om in de eerste plaats zelf onnauwkeurigheden en onvolledigheden aan
te passen. U kan uw recht op verbetering uitoefenen door een aanvullende
verklaring te verstrekken aan BOSMANS
SLAAPCOMFORT. BOSMANS SLAAPCOMFORT zal hieraan
gevolg geven binnen één 1 maand na het ontvangen van de aanvullende verklaring.
U heeft
bovendien het recht om zonder onredelijke vertraging uw persoonsgegevens door
ons te laten wissen. U kan slechts beroep doen op dit recht om vergeten te
worden in de hiernavolgende gevallen:
Wanneer de
persoonsgegevens niet langer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor zij
oorspronkelijk werden verzameld;
Wanneer de
persoonsgegevens verzameld werden op basis van verkregen toestemming en geen
andere rechtsgrond bestaat voor de verwerking;
Wanneer
bezwaar wordt gemaakt tegen de verwerking en geen prevalerende dwingende
gerechtvaardigde gronden voor de verwerking bestaan;
Wanneer de
persoonsgegevens onrechtmatig werden verwerkt;
Wanneer de
persoonsgegevens gewist moeten worden overeenkomstig een wettelijke
verplichting.
BOSMANS SLAAPCOMFORT beoordeelt de aanwezigheid van een
van de voornoemde gevallen.
Recht op
beperking van/bezwaar tegen de verwerking van Persoonsgegevens
De gebruiker
heeft het recht om een beperking van de verwerking van zijn/haar persoonsgegevens
te verkrijgen:
Gedurende de
periode die BOSMANS SLAAPCOMFORT nodig heeft
om de juistheid van de persoonsgegevens te controleren, in geval van
betwisting;
Wanneer de
gegevensverwerking onrechtmatig is en gebruiker verzoekt tot een beperking van
de verwerking in plaats van het wissen van de Persoonsgegevens;
Wanneer BOSMANS SLAAPCOMFORT de Persoonsgegevens
van de gebruiker niet meer nodig heeft voor de verwerkingsdoeleinden;
Gedurende de
periode die BOSMANS SLAAPCOMFORT nodig heeft
om de aanwezigheid van de gronden voor het wissen van persoonsgegevens te
beoordelen.
De gebruiker
heeft bovendien te allen tijde het recht om bezwaar te maken tegen de
verwerking van zijn persoonsgegevens. BOSMANS
SLAAPCOMFORT staakt hierna de verwerking van diens persoonsgegevens, tenzij BOSMANS SLAAPCOMFORT dwingende
gerechtvaardigde gronden voor de verwerking van diens persoonsgegevens kan
aanvoeren die zwaarder wegen dan het recht van de gebruiker op bezwaar.
Indien de
gebruiker wenst om deze rechten uit te oefenen, zal BOSMANS SLAAPCOMFORT hieraan gevolg geven binnen één 1
maand na het ontvangen van de aanvraag. De aanvraag gebeurt via aangetekende
zending of via een e-mail naar info@slaapcomfort-center.be.
Recht op
gegevensoverdraagbaarheid
De gebruiker
heeft het recht om de aan BOSMANS
SLAAPCOMFORT verstrekte persoonsgegevens in een
gestructureerde, gangbare en machine leesbare vorm te verkrijgen. Daarnaast
heeft de gebruiker het recht om deze persoonsgegevens over te dragen aan een
andere verwerkingsverantwoordelijke wanneer de verwerking van de
persoonsgegevens uitsluitend rust op de verkregen toestemming van de gebruiker.
Indien de
gebruiker wenst om dit recht uit te oefenen, zal BOSMANS SLAAPCOMFORT hieraan gevolg geven binnen één 1
maand na het ontvangen van de aanvraag. De aanvraag gebeurt via aangetekende
zending of via een e-mail naar info@slaapcomfort-center.be.
Recht op het
intrekken van mijn toestemming/recht om klacht in te dienen
De gebruiker
heeft te allen tijde het recht om zijn toestemming in te trekken. Het intrekken
van de toestemming laat de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de
toestemming vóór de intrekking daarvan, onverlet. Daarnaast heeft de gebruiker
het recht om klacht in te dienen betreffende de verwerking van zijn
persoonsgegevens door BOSMANS SLAAPCOMFORT bij de
Belgische Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer.
Indien de
gebruiker dit recht wenst uit te oefenen, zal BOSMANS SLAAPCOMFORT hieraan gevolg geven binnen één 1
maand na het ontvangen van de aanvraag. De aanvraag gebeurt via aangetekende
zending of via e-mail naar info@slaapcomfort-center.be.
Wijzigingen
BOSMANS SLAAPCOMFORT is gerechtigd de Privacyverklaring ten alle tijden
aan te passen en bij te werken om ervoor te zorgen dat de Privacyverklaring
weergeeft hoe de Persoonsgegevens op een gegeven moment worden verwerkt.
De
bijgewerkte versie van de Privacyverklaring zal op deze website bekend gemaakt
worden en gaat bij publicatie onmiddellijk van kracht. Gelieve regelmatig naar
deze Website terug te keren om er zeker van te zijn dat u altijd op de hoogte
bent van de informatie die wij verzamelen en verwerken, hoe en in welke
omstandigheden uw gegevens worden gebruikt en in welke gevallen wij uw gegevens
met derden delen.
Contact
Indien u na
het lezen van deze Privacyverklaring nog vragen of opmerkingen heeft in verband
met het beleid ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer of omtrent
cookies, kan u contact opnemen met de contactpersoon op het adres Heist-op-den-Berg, Liersesteenweg 147 of per mail via info@slaapcomfort-center.be.
Voor
bijkomende algemene informatie betreffende de bescherming van Persoonsgegevens
kan u zich richten tot de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) met adres te
1000 Brussel, Drukpersstraat 35, tel: 02/274.48.00 of via e-mail
contact@apd-gba.be (www.gegevensbeschermingsautoriteit.be).
Prevent namaak
Bosmans slaapcomfort biedt te allen tijde enkel producten aan die zij aankoopt bij de originele fabrikanten en hun groothandelaars. Bij twijfel rond de echtheid van producten kan de consument meer informatie en tips vinden op de website van ecc belgie. Bij vermoeden van namaak kan de consument steeds een klacht indienen via het Meldpunt.
Offerte & bestellen
Problemen bij een online aankoop
Alle betalingen met kredietkaart of bancontact worden via Shopify payments provider afgehandeld en is 100 % safe.
Uiteraard kan het eens gebeuren dat hier om technische redenen de betaling niet onmiddellijk geregistreerd kan worden. Bij niet-uitvoering van de betaling zal u dit ook zo kunnen aflezen op uw scherm.
Indien u bij een eventuele tweede poging er nog niet in slaagt de betaling uit te voeren kan u ons dit melden
*per telefoon
+32 015 249028
* Via mail
Belangrijke info over reinigingsservice
Onze reinigingsservice is een unieke service die iedereen die graag een propere matras heeft kan bestellen.
WAT DOET HET ?
Er is de oppervlaktereiniging. Dit is een speciale behandeling die door ons uitgevoerd wordt ter reiniging van de hoes van de matras en kan aan beide zijden uitgevoerd worden.
Als tweede keuze is er de mogelijkheid om een reiniging in de diepte te laten uitvoeren. Dit wil zeggen dat de matras volledig gereinigd wordt. Let op dit is een zeer professionele behandeling om een volledig propere matras te bekomen. Alle klanten staan versteld van het resultaat na zulke behandeling.
WELKE MATRASSEN ?
Er zijn 2 verschillende mogelijkheden. Ofwel heeft u een reguliere matras (pocketveren, koudschuim, latex,..) ofwel een matras die met natuurlijke materialen is gemaakt. Dit wil zeggen dat er wol, paardehaar, cashmier, katoen etc kan verwerkt zijn en dan valt het onder de speciale service voor natuurlijke materialen. Deze categorie matrassen zijn deze als VI-Spring, Carpe Diem, Kuperus, Somnus....)
Een offerte aanvragen
U wil een prijsofferte? Dan kan u online een offerte aanvragen via,
Elke prijsofferte zal spoedig behandeld worden.
*De chatfunctie is louter informatief
Betalen
De betaalmogelijkheden
Wij aanvaarden een breed gamma courante en betrouwbare betalingsmethoden. Deze betaalmogelijkheden worden geregistreerd via Shopify payments, een 100% betrouwbaar betaalplatform.
Dit zijn de verschillende betaalmogelijkheden:
VisaMastercardAmerican ExpressIdeal voor de klanten uit NederlandING Home PayBancontact/Mister Cash-Klassieke overschrijving
Voor artikelen die door onze diensten bezorgd worden (slaapkamers, matrassen, bedbodems ...), hoeft enkel een voorschot bij de bestelling betaald te worden. Het resterende bedrag betaalt u bij de levering van de goederen.
Prijsgarantie
Als beddenspeciaalzaak bieden wij onze klanten steeds eerlijke prijzen mét een trouwe korting van het huis aan.
Mocht u ergens anders een betere aanbieding krijgen, dan zal dit in alle eerlijkheid besproken worden. Als we over eenzelfde product spreken zullen we een aanpassing doorvoeren ! Dit is echter niet geldig voor artikelen die elders afgeprijsd worden of buiten de normale winkels verkocht worden. Producten die dus in het grijze circuit verkocht worden zonder de bijhorende garanties die wij met onze merken wel aanbieden.
Veiligheid boven alles
UNIZO E-COMMERCELABEL
Bosmans Slaapcomfort-center investeert permanent om deze website steeds optimaal en 100 % veilig te laten functioneren. U kan dit zelf vaststellen doordat deze website het erkende E-commercelabel van Unizo verkregen heeft.
SAMENWERKING MET BETAALPROVIDER MULTISAFEPAY
We werken samen met de betaalprovider Multisafepay voor de veilige betaaltransacties van deze website. Ons betalingsproces is 3D Secure. De 3D-Secure technologie is een extra stap bij het plaatsen van uw online bestelling die bedoeld is om uw veiligheid te garanderen. U kunt dit zelf zien aan de afbeelding van het slotje in de adresbalk van uw browser als u online aan het bestellen bent.
UW PERSOONLIJKE GEGEVENS
Uw persoonlijke gegevens, die in ons bezit komen tijdens uw bestelling, worden verwerkt op een database beheerd door Bosmans slaapcomfort BVBA en binnen een beveiligde omgeving, die in de professionele handen is van systeem.
We zullen in geen enkel geval individuele adressen of persoonlijke gegevens bekendmaken of verkopen aan een derde partij.
Bosmans zorgt al sinds 1942 dat uw bestelling correct wordt afgehandeld. Lees meer over ons & ons team
Leveringen
Verzendwijze & Kosten
GROTE ARTIKELEN (SLAAPSYSTEMEN, BEDDEN EN MATRASSEN: PLAATSING DOOR ONS EIGEN PROFESSIONEEL TEAM
De grotere artikels (vb. matrassen, slaapsystemen, bedden) worden GRATIS bezorgd in België door onze eigen diensten.
Leveringen in Nederland, Frankrijk en Luxemburg zijn GRATIS vanaf een minimum aankoop van € 1600*. Tot een afstand van 300 km vanaf Heist op den Berg gebeurt dit door onze eigen diensten, voor verdere bestemmingen gebeurt dit volgens specifieke afspraken.
Voor alle aankopen lager dan €1600 is de bezorgkost op aanvraag. Voor andere bestemmingen, contacteer ons
Na bevestiging van uw bestelling ontvangt u hierover alle nodige informatie per mail.
*bij aankopen onder actie- of promotievoorwaarden gelden wel verzendingskosten (te bespreken)
KLEINE ARTIKELEN: PER KOERIERZENDING
Onze kleine artikelen (vb. bedlinnen, hoofdkussens, onderhoudsproducten) worden met PostNL of DPD verstuurd.
Alle online orders zijn GRATIS bezorgd in België en Nederland.
Verzendingen per koerier naar een ander land? De verzendingskosten kunt u ons contacteren op
Afleveradres
Het afleveradres of leveringsadres is het adres naar waar uw bestelling zal opgestuurd worden en kan u aangeven via het winkelmandje. De bestellingen worden geleverd door DPD of ppost nl koerier.
Bij het plaatsen van de bestelling kan u als klant de plaats van aflevering vrij bepalen:
een werkadres, het adres van naaste familie, vrienden of buren, het adres van een winkel in uw straat, waar u regelmatig komt
Als uw pakket is vertrokken dan zal u hiervan een mail krijgen zodat u het pakket kan volgen.
Proefslapen
Een nachtje " test " slapen in de B&B De Hullebrug
U denkt eraan om een nieuw bed aan te kopen maar twijfelt nog wat u moet kiezen ? Dan hebben we de ideale oplossing voor u in petto.
Boek bij ons een gratis overnachting in een prachtig bed & breakfast "HULLEBRUG" .
Onze samenwerking biedt u de mogelijkheid een nacht te boeken waar u kan genieten van het beste slaapcomfort in een prachtig kader aan de Nete te Itegem (deelgemeente Heist op den Berg). Hoe alles in zijn werk gaat dat vertellen we u in onze zaak want vooraleer over te gaan tot deze boeking is het noodzakelijk dat we samen even bekijken welk type matras het meest aan uw noden zal voldoen. In de verschillende kamers hebben we dan ook verschillende slaapoplossingen staan die uiteraard niet éénzelfde type comfort bieden. Daarom moeten wij als slaapspecialist even de verschillende belangrijke zaken verduidelijken.
Geniet van een avondje uit en maak gebruik van het meest comfortabele bed ...... dit is uniek ....
Gelieve alvast tijdig een boeking te plannen aangezien deze formule vrij frequent gebruikt wordt. Nog even vermelden dat zonder een voorafgaand bezoek aan onze zaak een boeking nooit telefonisch besproken wordt !
Retourneren
Kan ik een ontvangen product retour sturen?
U hebt recht om de verkoopsovereenkomst te ontbinden binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Deze clausule is van toepassing op de pakketjes die we met koerier verzenden. Uitgesloten aan deze werkwijze zijn de bestellingen van matras en/of bed omwille van de productie die aanvangt na de bestelling. Het is wel zo dat de omruilgarantie binnen een vastgestelde termijn (meestal 30 dagen) die vele merken toepassen wel nog van toepassing is.
Volg deze verplichte procedure bij het retourneren:
Vraag schriftelijk of via e-mail bart@slaapcomfort-center.be een goedkeuring tot retournering aan.
Na ons akkoord kan u uw artikel pas terugzenden met inachtneming dat het in ons bezit moet zijn maximum 14 dagen na de oorspronkelijke levering.Het artikel moet in originele en onbeschadigde conditie zijn zonder gebruikssporen. Bosmans Slaapcomfort-center behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een deel van het betaalde bedrag te crediteren als het vermoeden bestaat dat het product reeds geopend en/of gebruikt werd of als het product schade opgelopen heeft door schuld van de klant (buiten verantwoordelijkheid van Bosmans Slaapcomfort-center of de transporteur). In deze situaties brengen wij u op de hoogte (brief of e-mail) dat een waardevermindering toegepast zal worden. De herstelkosten om het product opnieuw te kunnen verkopen worden doorgerekend aan de klant. Na het toekomen bij ons volgt een controle van de goederen. Het betreffende artikel moet onbeschadigde en onbevuild terug in ons bezit komen. De kosten van het retourneren zijn ten laste van de consument.
Bij positief besluit zullen we de terugbetaling uitvoeren binnen een termijn van 14 dagen. Dus bij het retourneren ook uw rekeningnummer (IBAN + BIC) meedelen!
Deze maatregel tot retourneren geldt uitsluitend voor de online aangekochte artikelen.
Maatwerkartikelen of artikelen op bestelling komen niet in aanmerking voor retourneren!
Herroepingsrecht
De consument beschikt over het recht om gedurende 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de eerste dag volgend op de levering, af te zien van zijn aankoop, zonder opgave van motief en zonder betaling van een boete. Wanneer de consument bij het terugzenden van een aangekocht product verder is gegaan dan wat noodzakelijk is voor de controle van de aankoop, is de consument krachtens Art. XI.51 §2 van het Wetboek Economisch Recht aansprakelijk voor mogelijke waardevermindering van de goederen en de verpakking ervan. De verzendingskosten zijn ten laste van de klant. Het verzakingsrecht is niet van toepassing voor producten op maat gemaakt van de klant noch voor een handgeschreven bestelbon welke door de klant voor akkoord werd ondertekend. Het verzakingsrecht geldt niet voor zakelijke klanten.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinninge verklaring op de hoogte stellen van uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent niet verplicht.
Bij het retourzenden volgens de wettelijke procedure zal een terugbetaling binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van goederen en herroepingsverklaring teruggestort worden. Zie ook ons herroepingsformulier in deze rubriek Klantenservice-algemeen.
Bij het uitoefenen van het herroepingsrecht zal het bedrag integraal terugbetaald worden aan de klant en dit binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel.
Uitzonderingen op het herroepingsrecht :
Alle goederen die op maat gefabriceerd werden kunnen niet geretourneerd worden en dit zal ook vermeld worden in de confirmatie van uw order die u van onze diensten zal ontvangen.
Het modelformulier voor herroeping kan u hier terugvinden : https://www.becommerce.be/upload/Herroepingsformulier20140327150854.pdf Onze diensten verplichten niet dit bij uw retourzending te voegen. Alleen vragen we wel een kopie van uw rekening bij te voegen alsook uw rekeningnummer waardoor we na controle van de retourzending het geld kunnen retourneren.
Herroepingsformulier
Modelformulier voor herroeping
Dit formulier is uitsluitend te gebruiken bij het terugzenden van de goederen en dus bij de herroeping van de overeenkomst
Ik/Wij
deel/delen u hierbij mede dat ik/wij onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering :
herroep/herroepen.
Aangekocht bij : Bosmans slaapcomfort bvba - Liersesteenweg 147 te 2220 Heist-op-den-Berg Belgie
Besteld op :
Ontvangen op :
Naam :
Adres :
Aankoopbedrag excl verzendingskosten :
Rekeningnummer IBAN ter terugstorting :
BIC :
Handtekening :
Datum :
Gelieve dit document te printen en ingevuld bij de terugzending te voegen aub.
Uittreksel uit wetgeving herroepingsrecht : Wanneer de consument bij het terugzenden van een aangekocht product verder is gegaan dan wat noodzakelijk is voor de controle van de aankoop, is de consument krachtens Art. XI.51 §2 van het Wetboek Economisch Recht aansprakelijk voor mogelijke waardevermindering van de goederen en de verpakking ervan.
Klachten
Een klacht melden
Bij Bosmans Slaapcomfort-center doen we altijd ons uiterste best om een uitstekende en snelle service te verlenen. Dat betekent jammer genoeg niet dat er niets kan mislopen.
Is er toch iets fout gelopen dan vragen we om dit zo snel mogelijk te melden. Gaat uw klacht over een online bestelling? Breng ons dan op de hoogte via elke@slaapcomfort-center.be. Omschrijf duidelijk wat het probleem is en vermeld ook uw bestelnummer.
Uiteraard kunt u gebruik maken van het retourrecht binnen 14 dagen na ontvangst en dit voor de normale pakketjesverzendingen met koerier.
Voor de bestellingen van matras en/of bedden is dit niet mogelijk vanwege de productie nog start na de bestelling. Het is wel zo dat de omruilgarantie binnen een vastgestelde termijn (meestal 30 dagen) die vele merken toepassen wel nog van toepassing is.
Voor alle andere klachten kan u zich wenden tot info@slaapcomfort-center.be
Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je als consument terecht bij Becom. Becom zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerst zicht gegrond is. Je kan hen bereiken via het klachtenformulier op https://becom.digital/nl/consumers-complaints of schriftelijk: Markiesstraat 1, 1000 Brussel, info@becom.digital.
Het snelle bed
Wat is het?
Het snelle bed is een speciale service van Bosmans slaapcomfort.
Een uitgebreide collectie in vele afmetingen en diverse kleuren staat beschikbaar om u deze service te kunnen bieden. Uiteraard kan u alle modellen ook online bestellen en zullen we spoedig bellen om de levering te plannen !
Heeft u dringend nood aan een nieuw bed dan kan ons bellen (+32 15 249028 en vraag naar Elke) of mailen kan ook om de mogelijkheden te bespreken.
Een service waar de norm is dat de levering binnen de 24 uur (op werkdag) zal plaatsvinden !
Hoe werkt het?
U maakt op onze website de keuze die het beste bij u past. Mocht u toch specifieke vragen hebben over wat bij u past dan kan u steeds contact met ons opnemen via mail of telefonisch op het nummer +32 (0)15 24 90 28 en vragen naar Elke of Bart.
Wanneer u de juiste keuze heeft gemaakt zet u deze in het winkelmandje, hier kan u snel en makkelijk je aankoop afronden. Vermeld eventueel wanneer u het bed of de matras graag geleverd zou hebben.
Wanneer u de bestelling bevestigt kan u de betaling in orde maken en zal u gebeld worden betreffende de levering.
Volg ons op sociale media
Waar vind ik Bosmans slaapcomfort op sociale media
facebook : https://www.facebook.com/slaapcomfort/
Instagram : https://www.instagram.com/?hl=nl
Pinterest : https://nl.pinterest.com/business/hub/